Redakce Inzerce Spřátelené weby Řádková inzerce Archív Dnes je středa, 27. listopadu 2024
logo

Výměna na postu ředitele čáslavského gymnázia po pětadvaceti plodných letech

Výměna na postu ředitele čáslavského gymnázia po pětadvaceti plodných letech
Foto: zak
 
Publikováno: 18.7.2017 v 7:00
Rubrika: Čáslav

Dvacet pět let vykonával funkci ředitele čáslavského gymnázia a střední odborné školy pedagogické PaedDr. Zdeněk Sejček. Poslední den dnes již uplynulého školního roku se však se svým dlouholetým postem, se svými kolegy i se školou rozloučil, aby zahájil další, již o poznání klidnější etapu svého života.

Jak prozradil doktor Zdeněk Sejček v jednom z rozhovorů, jeho pedagogická kariéra začínala před čtyřiceti lety také na jiných školách, například v Ronově nad Doubravou, v Třemošnici nebo na základní škole v Čáslavi. Již od malička měl ale – díky svému otci, který se také věnoval „kantořině“ - silný vztah právě k čáslavskému gymnáziu. „Do této budovy jsem už jako dítě docházel za otcem, který zde učil,“ prozradil Zdeněk Sejček, který dodal, že zde poté prožil i svoje vlastní studentská léta, ostatně jako i mnozí další příslušníci jeho rodiny. Čáslavské gymnázium a doktor Zdeněk Sejček k sobě tedy neodmyslitelně patřili a díky jeho dlouhému a úspěšnému působení ve funkci ředitele, budou patřit i nadále. Vždyť práce, kterou zde nyní již bývalý ředitel zanechal, je vidět na každém kroku.

„Jsem rád, že se za dobu mého působení podařilo školu výrazně změnit. Je ale třeba připomenout, že k výraznému posunu došlo již za doby, kdy školu vedl ředitel Vyhnánek,“ vyzdvihl práci svého předchůdce doktor Sejček. „Za minulých dvacet pět let se nám potom podařilo ke škole přistavět celé další křídlo, v němž se dnes nacházejí v přízemí šatny a v patře tři nové učebny i kabinet. Bylo zmodernizováno také technické zázemí školy, nainstalováno plynové topení, vybudována nová aula, která poskytuje škole prostor pro setkávání více studentů najednou, než běžná třída. Dále můžeme připomenout novou fasádu školy i její vybavení moderními učebními pomůckami, samozřejmostí je dostatečné množství výpočetní techniky – počítače, interaktivní tabule a mnohé další. Ještě v době, kdy jsem nastupoval do funkce ředitele, byly základním vybavením třídy tabule a křída dnes jsou všechny učebny napojeny na počítačovou síť...“ vyjmenoval doktor Zdeněk Sejček, který doplnil, že řada z těchto akcí byla realizována s pomocí nejrůznějších dotačních programů, na něž byla štědrá zvláště devadesátá léta minulého století, jež přála školství a jeho rozvoji více, než je tomu v současnosti. Díky aktivitě a předvídavosti vedení školy i jejích pedagogů gymnázium a pedagogická škola čerpaly poměrně bohaté zdroje k prospěchu nejen samotné školy, ale hlavně jejích studentů.

Právě studenti jsou těmi, pro které jsou všechny změny prováděny, jejichž prospěch je sledován. Jsou ale ochotni nejen přijímat nabízené možnosti, ale také plnit dané úkoly a podřizovat se potřebám, povinnostem studia?

„Ze zkušenosti vidím, že studenti jsou částečně v něčem stále stejní jako jsme byli my – jsou mladí a na život se dívají svýma očima, jinýma, než jsou ty naše. Na druhou stranu jsou ale úplně jiní. Já rozhodně neříkám, že jsou horší než jsme byli my téměř před půl stoletím, jsou zkrátka jiní vlivem mnoha okolností, vývoje i celkové situace. Ostatně jiní nejsou jen studenti, jiní jsou i rodiče a nakonec také učitelé. Již nedávno jsem mluvil o tom, že se neustále stírá jakási jednoznačná hranice mezi studenty a učiteli, což podle mého názoru není ideální. Učitel má mít svůj prostor, svoji autoritu, pokud má být opravdu dobrým pedagogem, musí mít ale autoritu přirozenou, tu není možné vynutit ´silou´. A abychom byli důslední, stejně jako se mění studenti a učitelé, mění se výrazně také rodiče ve svém vztahu ke škole a k výuce svých dětí. Velmi mě mrzí, že se mnozí  z nich staví proti učitelům a tím podrývají jejich autoritu. Samozřejmě spolu nemusíme vždy souhlasit, ale vždy bychom měli sledovat stejný cíl, kterým je vytvořit pro děti dobré prostředí pro rozvoj,“ vyslovil svoji představu dlouholetý ředitel čáslavské gymnázia a střední odborné školy pedagogické PaedDr. Zdeněk Sejček, který zároveň při příležitosti svého odchodu do důchodu popřál svému nástupci, kterým se stal magistr David Tichý, mnoho úspěchů v náročné práci. „Nový ředitel ví, že pokud bude potřebovat pomoci ve výuce, budu mu k dispozici. Do vedení školy ale rozhodně mluvit nebudu, je třeba, aby si magistr Tichý a jeho zástupci vypracovali svůj styl vedení školy, stejně jako jsem to musel po svém nástupu udělat já,“ zakončil doktor Zdeněk Sejček své krátké ohlédnutí.

Pedagogický sbor, zástupci vedení města i Krajského úřadu Středočeského kraje se s dlouholetým ředitelem rozloučili na setkání v aule školy v poslední školní den. Od prvního července se již vedení školy ujal nově jmenovaný ředitel Mgr. David Tichý a jeho zástupci, doktorka Ivana Rýparová a magistr Kamil Navrátil.

Fotogalerie
Autor článku: zak, autor fotogalerie:
Poslední komentáře
Počet příspěvků: 0 | Buďte první!

Zatím žádný komentář.

  
Soubory cookie používáme k tomu, abychom vám usnadnili a zpříjemnili používání našich webových stránek.
Používáním našich webových stránek vyjadřujete svůj souhlas s umístěním souborů cookie ve vašem zařízení. Další informace
ROZUMÍM