Nepřetržitou výluku na železniční trati Kutná Hora – Zruč nad Sázavou si od 1. do 31. září vyžádá rekonstrukce ocelového železničního mostu, kterou provádí Správa železniční dopravní cesty s.o., oblastní ředitelství Praha. „Projekt zahrnuje opravu ocelové konstrukce mostu, výměnu mostnic, obnovu protikorozní ochrany (nátěr konstrukce), sanaci spodní stavby.
Přípravné práce probíhají již od července a ukončení prací plánujeme dle smlouvy do 31. října 2016. Hlavní práce proběhnou ve třicetidenní nepřetržité výluce od 1. do 30. září 2016. Opatření pro cestující zveřejnil dopravce České dráhy na svém webu: http://www.cd.cz/omezeniprovozu/vyluka.php?id=1212,“ uvedl Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC s tím, že celkové náklady na opravu jsou kolem 5,9 milionů korun. „Opískovány“ byly i kamenné pilíře.
Hlavním dodavatelem prací je Strabag Rail a.s., subdodavatelsky práce provádí firma Firesta a.s. Brno.
Provoz na železničním mostu byl zahájen v roce 1905, poslední větší oprava byla provedena v roce 1976. Obnovu železničního tělesa bude doprovázet i částečné omezení provozu na místní silniční komunikaci, které bude jen v určitých hodinách. Jelikož se jedná o jedinou přístupovou komunikaci k přilehlým domům, k úplné uzavírce nedojde.
Jak uvedl starosta Kutné Hory Martin Starý, město má v plánu po dohodě se SŽDC nasvětlení železničního mostu tak, aby vynikla struktura ocelové mostní konstrukce. Ta má být po dohodě s městem a kutnohorským památkářem Alešem Pospíšilem natřena černou matnou barvou – kovářskou černí. Navržené osvětlení musí splňovat veškeré bezpečnostní požadavky tak, aby světla neoslňovala strojvedoucího. Na podzim jsou v plánu zkoušky nasvícení. Spolu s obnovovaným parkem pod Vlašským dvorem se tak železniční most, který slouží svému účelu již 111 let, má stát ozdobou této části města. „Most je úžasný, myslím, že to bude nádherná dominanta. Zasloužil by si být vyhlášen technickou památkou,“ dodal starosta Kutné Hory Martin Starý.
Zatím žádný komentář.