Původní malínský most z roku 1966 je již minulostí. Práce, jejichž investorem je ŘSD Praha, provádí firma Strabag. Jak potvrdila Mgr. Edita Novotná, tisková mluvčí skupiny Strabag, demolice mostu, včetně odtěžování kontaminované zeminy, byla již dokončena. Z důvodu prokázaného výskytu vyšších hodnot arsenu a těžkých kovů ji doprovázela mimořádná opatření hygieniků. „Pokud je mi známo, v minulosti jsme se s takovými opatřeními na stavbě nesetkali,“ podotkla mluvčí firmy Strabag. Zda jsou už k dispozici výsledky monitoringu a v průběhu prací nedošlo k ovlivnění okolí, obyvatel arsenem, jsme se zeptali tiskové mluvčí ŘSD Mgr. Niny Ledvinové: „Objednatel/zhotovitel má v tuto chvíli k dispozici pouze dílčí výsledky prováděného monitoringu, které nejsou mimo normu a na základě těchto hodnot není třeba provádět dodatečná opatření pro ochranu zdraví občanů a pracovníků. Závěrečná zpráva bude od zhotovitele převzata až po komplexním vyhodnocení všech etap měření a všech výsledků odběrů,“ konstatovala tisková mluvčí ŘSD Praha.
V současné době pokračuje vrtání a mikropilotové založení na opěře č. 1 (od Sedlce), planýrování ploch pro vrtnou soupravu. „Stěhování vrtné soupravy na pozici P3 bylo naplánováno na čtvrtek 13. 7. s předpokladem pokračování vrtání velkoprůměrových pilot od 14. července,“ uvedla další postup prací Nina Ledvinová a dodala, že v červenci a srpnu je v plánu hlubinné zakládání a spodní stavba.
„Osobní železniční doprava nebude výstavbou mostu dotčena. Se SŽDC jednáme pouze o termínech krátkých nočních výluk, které se cestujících nijak nedotknou,“ doplnila tisková mluvčí skupiny Strabag Mgr. Edita Novotná.
Zatím žádný komentář.