Nový most, který opět spojí kutnohorské předměstí Malín s centrem města, pomalu dostává svou podobu. Původní nadjezd nad železniční tratí, který sloužil svému účelu jedenapadesát let, byl definitivně uzavřen 13. března 2017 a jeho demolice skončila letos v červnu. S velkým zájem sledují nejen malínští občané postup prací, které provádí pro investora, Ředitelství silnic a dálnic ČR, firma Strabag. Jaká je aktuální situace jsme se zeptali tiskové mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Mgr. Niny Ledvinové:
Které práce v současné době probíhají?
K 1. 11. 2017 je most kompletně založen a spodní stavba, pilíře a opěry mostu, jsou provedeny do stavu, který je požadován pro výstavbu nosné konstrukce. Tvoří ji spojitý kolmý trámový most o šesti polích s rozpětími: 20 m (Sedlec) pole 1 + 28 m (nad železniční tratí) pole 2 + 28 m pole 3 + 28 m pole 4 + 28 m pole 5 + 17 m (Malín) pole 6. V příčném řezu je nosná konstrukce tvořena šesti předpjatými prefabrikovanými nosníky tvaru široko-přírubového T s profilovanou stěnou. V této chvíli jsou již osazeny „prefa“ nosníky, druhé pole bylo prováděno za úplné železniční výluky ve dnech 31. 10. 2017 a 1. 11. 2017 od 0:30 hod – 4:30 hod. V listopadu jsou na programu další navazující práce: osazení ložisek mostu, ukládka armatury příčníků a spřažené desky a jejich betonáž, instalace a aktivace kabelů spojitosti.
Další výluka na trati je v plánu až v roce 2018 a bude souviset s demontáží manipulačních lávek lešení.
Z důvodu prokázaného výskytu vyšších hodnot arsenu a těžkých kovů demolici původního mostu doprovázela až do srpna 2017 mimořádná opatření, součástí byl i monitoring, odběry vzorků u obyvatel v dotčeném pásmu. Jaký je závěr, který mělo mít ŘSD k dispozici do 30. října?
Výsledky a vyhodnocení bylo předáno na Krajskou hygienickou stanici Stč. kraje. Veřejnost bude s informacemi seznámena na veřejné prezentaci výsledků monitoringu, kterou uspořádá město Kutná Hora ve spolupráci s KHS Stč. kraje (pozn. red.: podle vyjádření místostarosty Kutné Hory ing. Josefa Viktory bude setkání s občany za účasti představitelů KHS a odborníků na danou problematiku svoláno v druhé polovině listopadu).
Je možné uvést předpokládaný termín dokončení výstavby mostu a jeho uvedení do provozu - pokud nenastanou nepředvídatelné okolnosti?
Celkové dokončení stavby a zahájení provozu je plánováno nejpozději na konec roku 2018.
Děkujeme za informace.
Zatím žádný komentář.